"siapa yang Allah mahukan kebaikan padanya, nescaya Allah memberikan kefahaman agama kepadanya."(riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Monday, December 6, 2010

Salam Maal Hijrah

salam semua :) alhamdulillah syukur kepade Allah S.W.T memberi kesempatan kepada kita hambaNya untuk yerus hidup dengan nikmatnya seperti sekrang sudah pn 1Muharam.. bersyukur sngt2 dipanjangkan umur lagi dan dapat hidup dengan nikmat dan rahmatNya! amin! Dunia diberikan nafas lagi untuk terus bernyawa dan aku dan umat islam yg lain diberi kesempatan untuk terus bernyawa..alhamdulillah.. Ni da tahun baru nie.. ape niat kite untuk tahun baru nie ye? same2 laa kite bersedia untuk menyambut awal muharam nie ye, kite bersihkan diri daripada benda2 yg buruk,tak elok..so, niatlah dan berazam untuk dijadikan tahun baru nie lebih baik dari taun yg sebelumnye :) Ingatlah kalau dahulu kita jahil tak bermakna kita akan selamanya kita akan jahil jika kita ingin berubah.Ingatlah kalau dahulu kita jahat, x bermakna kita tidak boleh berubah menjadi orang yang baik.
Ingatlah kalau semalam kita tak tahu mengenai agama, tak mustahil kita akan tahu ilmu agama jika kita cari kn?
Persoalannya di sini, apa yang telah kita buat untuk kita berubah jadi lebih baik? brapa banyak perbuatan jahat yang kita buat untuk jadikan kita lebih jahat dan berapa banyak perbuatan baik yang kita buat or ingin buat untuk jadikan kita sekurang kurangnya lebih baik dari semalam? Dan aku berdoa kepada Allah moga insyaAllah aku akn perbaiki diri ini untuk menjadi hambaNya yang solehah,lebih beriman lagi kepadaNya,lebihkan amalan2 soleh dan sentiasa memperbaiki diri supaya menjadi lebih baik..amin.. aku berharap dengan tahun baru nie aku betol2 nk jadi yg lebih100x bagus dari yg sebelumnya coz aku dah nk naik form4(16 tahun) tk muda lagi tu..dah tua.. 2 tahun jer nk skola da kn? rase baru semalam daftar untuk form1..hehe.. dah beso nie kne la sedo diri da beso.. no more act like childish.. kene bnyk pkir,lebih matang dan sentiasa berpikiran positive :) jgn selalu sngt ikut cakap orang yg x betul sngt tu :) dan aku pn kene pkir diri aku nie pn bole setanding dgn org2 lain atau lebih dari org2 lain suatu hari nnti :) akan ku ushakan dengan kesungguhan dan ketaqwaan ku kepadaNya..amin.. misi aku nk gembirakan mak dengan kejayaan ku dan aku nk berjaya di dunia dan di akhirat kelak..amin..moga aku menjdi muslimah yg solehah~ amin.. Salam Maal Hijrah semua~~


smile always

No comments:

Post a Comment