"siapa yang Allah mahukan kebaikan padanya, nescaya Allah memberikan kefahaman agama kepadanya."(riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Saturday, August 27, 2011

ketika cinta bertasbih






kenangan ku bersama Ketika Cinta Bertasbih... jujur ku katakan filem ni sangat menusuk kalbu ku.. cewah! haha.. cite ni memang best!!! siape yang tgk cite ni, memang menginginkan seorang lelaki seperti mas Azzam... Anna Althafunnisa dan Abdullah Khairul Azzam dipertemukan di station bus di cairo... mereka berdua sama2 belajar di universiti AL AZHAR dimana tempat yang ku idamkan! :)
pertemuan cinta mereka sangat lah sweet!!! ketika sahabatnya Azzam memberitahu kan kepada azzam, bahawa dia lulus examnya, aku teruja melihat Hamba Allah yang sangat bersyukur seperti itu sekali.. aku sangat bersyukur,ketika cikgu Jurina atau guru kelas ku@guru sejarahku memberitahu ku sesuatu.Aku hanya dapat mengucapkan Alhamdulillah tk terhingga dan semalam aku berpeluang bersalamnan denganya dan dia memberitahu ku sesuatu lagi, YA Allah! kau tidak putus2 memberikan ku nikmat T_T, apakah ini ujian untuk ku ya Allah? aku merasakan malu kepadamu, nikamatMu tidak ptus2 berkunjung, tetapi aku masih meningkatkan pertalian untuk mendekatkan kepadaMu dan masih meraba raba dalam mencari ilmu agamaMu.. insyaAllah.
smile always

No comments:

Post a Comment