"siapa yang Allah mahukan kebaikan padanya, nescaya Allah memberikan kefahaman agama kepadanya."(riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Wednesday, August 8, 2012

finally


Assalammualaikum... akhirnye, ade mase gak nak tulis something kat blog ni. Akhirnye jugak, aku dapat camera yang aku idam idam kan. Selame ni tengok kawan pegang and tengok kat tv jep..possible aku akan milikinyeee..yelaaa, mahal kot.Mak aku tak mampu beli.huhu.. tapi, alhamdulillah, Mak aku dapat sikit duit, dia beli kat aku..eh, bukan kat aku sorang jee..abang aku jugak ;) alhamdulillah sangat sangat! ^_^ gumbira tak terkire tau tak... Selame ni kalau ade event pape, aku hanye suruh fatheen jela bawak camera dia... sekarang ni, tak payah dah la kan..aku punya dah ade.. hehe.. aku punye camera biase jep kot.. DSLR Nikon D3200.. Sekarang ni aku pakai basic punye jela dulu an.. Dah ade duit nanti aku keja after spm, aku nak try la beli lens dia yang seterusnye.. 
Cantik tak??? nak pinjam?? Boleh jep ;) 
Harini ade la cerita hangat dan hangit.. Ceria hangat nyeeeeeee, pagi tadi aku bacela paper the star kat sekolah..belek punye belek, aku terjerit sikit kejap, aku terjumpe risalah pasal University yang aku nk pergi sangat.. Newcastle University,Uk.. Aku nak sangat sangat pergi sane sambung ijazah..
aku cadang nak diploma kat universiti tempatan dulu dalam bidang aku minat la an..pastu kalau ade rezeki aku aku nak apply masuk newcastle university.. Najihah cakap kenape tak buat foundation terus.. Najihah, kalau aku pandai macam leong ke hani ke takpe lah, memang aku nak apply..ni kemampuan aku tahap ni jee.. University tu dah ade kat malaysia untuk sape2 nak reduced cost daripada pergi yang kat UK punye..tapi untuk Medical jep..InsayaAllah.. harap2 impian aku tercapai dengan IzinNya..
4 hari berturut turut aku makan puding caramel..teruk2.sebab ianya sangat lah manis. HAHA. mak aku tak bagi makan, tapi aku nk makan sangat. Sangat sangat lah sedapppppppppppppp... nanti aku nak try buat sendiri banyak2 satu periuk :D



 Nilah hasil gmbar ku yang tk seberapa..hahaha
sampai ketemu lagi ;)





smile always

No comments:

Post a Comment