"siapa yang Allah mahukan kebaikan padanya, nescaya Allah memberikan kefahaman agama kepadanya."(riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Sunday, December 2, 2012

a painful break


Assalammualaikum :) Hari ini hari keempat rasenye aku merdeka dari SPM. Still tak ade buat ape lagi, masih dalam perancangan. Aku tersangatlah boring duduk rumah tak buat ape. yelah, mak ayah keje. aku jela raja kat dalam rumah. Esok insyaAllah aku pergi interview kerja dekat Old Town. Kalian doakan saya ya :D huhu. kecek indonesia lak. Sebenarnye aku cadang nak ambik license dulu baru kerja an an. tapi entahlah aku malas pikir aku buat kedua duanya sekali. Kadang-kadang aku feel lonely..yelah, kan best kalau adik beradik banyak. riuh sikit rumah.ni aku ada 3 je adik beradik.hehe. Nak pergi rumah akak, takut dok umahh jee nanti.. yelah, aku mane ade license kereta ke moto ke nak keluar. so, aku cadang nak ambik license dulu. Nak keluar petang-petang gi jejalan pun nak ajak sapa? kawan pun kadang kadang tak dapat nak keluar. kadang kadang aku nak jee keluar sorang sorang tapi tak ade transport lah pulak. yelah, basikal aku kena kebas oleh hamba Allah yang memang begong lah sangat curik basikal aku. Geram betol. salah aku gak tak kunci basikal. tapi selama 2 tahun kot aku tak kunci. Okay jee. tapi takpelah,benda dah jadi nak wat macam mane. Esok jugak kena hantar buku teks kat sekolah. bosannye . eeeeiii, aku rase geram sangat. tak taulah sebab ape. mungkin seseorang tau kenapa aku geram sangat. Aku just taktau ah nak luah kat sape kalau aku ade problem with my friends ke jiran aku ke(haha) sape sape kee.. mak aku dia tak memahami sangat setiap problem aku. So, aku rase hanya Allah laa tempat paling terbaik untuk aku mengadu. Dialah yang faham 100% kan. betol tak. tapi kadang kadang aku nak Allah cakap balik dengan aku.tapi, tu mustahil. at last, menagislah aku sorang sorang. kikiki. lawak pulak. lepas tu,Allah bagi petunjuk.. Alhamdulillah.. tu lah salah satu kebaikan ngadu dekat Allah.. eemm, nak cakap ape lagi ek. aku bosan tersangat lah bosan. Aku ada laa layan sineron indon ni kat astro ria. haha, bosan punye pasei aku layan la cerita indon. P/s: aku memang minat pun cerita indon ni. Cerita tu dia punya heronya bila pandang tergugat iman kot, hemsem lah bukan main. tak penah aku tengok seganteng gitu. Haha. bestlah jugak ceritanya pasal budak budak sekolah menengah suit jugaklah dengan diri aku ni baru abis sekolah menengah. HUHU. Tahun depan pun insyaAllah aku pergi Bandung bersama sama dengan mak aku je. just Both of us okay. huhu. sweet tak? Hahaha. Okaylah blog, kalau aku bosan lagi aku jenguk kau lagi ye. Babai. Assalammualaikum.

nilah heronya. hensem lah jugak. 




hensem pn pandai gak nagi kan. alhamdulillah. kihkih XD


                                                                                                            
smile always

No comments:

Post a Comment